Thursday 4 October 2018

Program Amali Wang BSN Ppki

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pagi tadi telah berlangsungnya program Amali Wang BSN yang bertempat di Bank Simpanan Nasional Jalan Munshi Abdullah. Program ini melibatkan penyimpanan wang hasil tabungan murid-murid ppki kelas abang Naim.

Walaupun abang Naim dah masuk 2 hari demam, batuk, dan selsema... dia tetap juga nak pergi sekolah. Bila ibu tak bagi pergi, mula la abang naim merajuk. Akhirnya ibu dan ayah hantar juga abang naim untuk ikut program di BSN... Tapi siap2 pesan kat cikgu untuk maklumkan keadaan naim dari semasa ke semasa.

Masa mula2 sampai di BSN, tengah tunggu kawan2 yang lain.

Dengan kawan2 sebelum masuk ke BSN

Naim dah selesai masukkan duit tabungan ke dalam akaun BSN

hihi yang ni tengah menangis... pujuk pun tak boleh dah

Elok je sampai rumah... dapat kfc terus riang ria dan melompat :)
Pukul 12pm... ppm dah telefon ibu bagitau yang abang naim dah menangis kat situ, hihi pujuk pun dah tak jalan. Ibu dan ayah pun ke BSN untuk ambil naim balik ke rumah. Tapi elok je dah nak sampai rumah, dia minta beli kfc pulak... hihi sebelum tu pujuk semua pun dia tak nak. Sampai kat rumah, riang ria pulak abang naim macam dah tak demam. Ibu pun pening... agaknya dia penat sebab menunggu lama masa kat BSN walaupun cikgu dah awalkan giliran naim. Apapun terima kasih kat cikgu2 dan ppm yang tolong jagakan naim masa kat BSN.

***Program ini juga sebenarnya telah berjaya mendidik abang naim untuk menabung di rumah dan belajar tentang berjimat-cermat.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment