Saturday 25 February 2017

Konon nak jogging...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....

Pagi tadi berkobar-kobar nak jogging kat stadium hoki Bukit Serindit. Siap bangun awal pagi lagi untuk siapkan abg Naim dan baby Muaz. Ini kali pertama kami jejakkan kaki kat sini walaupun dah lebih 10 tahun jadi orang Melaka.

Sampai je kat kawasan parking, dah nampak meriah sebab ada senam robik. hehe nak join segan pulak sbb perasan kita paling muda kat situ. Disebabkan saya dengan semangat nak jogging, en suami dengan sukarela akan menjaga baby Muaz. Jadi, saya dengan Naim jalan dulu sementara en suami menolak stroller di belakang kami. Sepanjang jalan, saya melayan Naim berlari sambil bermain bola. huhu penat jugak bila dah lama tak bersenam. Kami berehat sebentar kat tepi tasik... lepas tu ingatkan nak sambung jogging, tapi hasrat tersebut nampaknya terpaksa dibatalkan. Sebab ada playground rupanya kat situ....

Cantik tasik ni...

Baby Muaz tak reti duduk diam dlm stroller... siap meniarap lagi :)

Berehat sebentar di tepi tasik...

Layankan anak syurga bermain di playground

Kasut pun dah berlapuk... sebab dah setahun lebih tak bersenam. 

Naim bila dah nampak playground, terus je lupa dengan bola dia. Mama pun terpaksa la teman abg Naim main kat playground. Takpe la, next time lepas hantar abg naim pergi sekolah, mama akan singgah kat sini untuk jogging. Pagi tu sebelum balik ke rumah, kami pusing2 dulu di Bandar Hilir dan Pulau Melaka.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment