Thursday 15 March 2018

Terapi Kuda PPKI

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Alhamdulillah pagi tadi telah berjalan dengan lancar program terapi kuda kelas Naim yang bertempat di Kampung Tambak Bugis, Alai, Melaka. Terapi kuda ini merupakan yang pertama bagi Naim, cikgu juga membenarkan kami ikut serta ke terapi kuda tersebut.

Alhamdulillah Naim seronok sepanjang mengikuti terapi kuda tersebut. Murid-murid terlebih dahulu diperkenalkan dengan kuda, bangsal kuda dan juga alatan yang ada di situ. Kemudian, diberi penerangan tentang makanan dan cara memberi kuda makan. Naim juga diberi peluang memberi kuda makanan dan kemudiannya menggosok dan memegang kuda secara lebih dekat, sebelum dibenarkan menunggang kuda di situ.













eh yang ni macam kenal je :) Ayah pun dapat tunggang kuda.

Yang seronok, ibu dan ayah turut diberi peluang oleh cikgu untuk memberi kuda makan dan menunggang kuda. Tapi disebabkan ibu penakut dan belum bersedia :), ayah sorang je yang menunggang kuda. Terima kasih kepada cikgu-cikgu yang sangat sporting dan menerima kehadiran kami utk turut serta sepanjang terapi kuda tersebut berlangsung. Paling seronok abang Naim sebab akhirnya dapat juga dia menunggang kuda. Senyum je dia sepanjang hari tu.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment