Sunday 6 January 2019

Naim dengan kucing baru Oreo dan Dino

Assalamualaikum w.b.t.

Minggu lepas abang Naim asyik minta anak kucing kat ibu dan ayah. Pening juga ibu dan ayah nak mencari anak kucing yang elok dan sihat, sebab kebanyakan yang jumpa kat kedai dan tepi jalan tak memuaskan hati kami.

Dalam misi mencari anak kucing baru... Alhamdulillah ada seorang rakan kepada en.suami bermurah hati nak bagi dua ekor anak kucingnya kepada naim. Memang comel anak kucing tu... naim bukan main suka lagi. Ibu namakan anak kucing tu Oreo dan Dino... supaya senang naim nak ingat dan panggil nanti.


Anak autisme kami memang sukakan kucing... ianya ibarat sebagai terapi. Dengan adanya anak kucing tu... kami dapat ajar naim bercakap, memahami arahan, dan belajar menyayangi haiwan tersebut. Kami juga ajar naim tanggungjawabnya untuk membersihkan dan memberi anak kucing tersebut makan.

Alhamdulillah semakin hari semakin banyak words yang naim boleh sebut. Walaupun naim masih bercakap dalam ayat yang pendek, apa yang penting naim faham setiap perkataan dan dapat bercakap secara dua hala.

Wassalam.

#AutismeSpeechDelay
#NaimSukaKucing

No comments:

Post a Comment