Thursday 23 March 2017

Family Trip ke Port Dickson Part 4 - Muzium Tentera Darat PD

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pada hari terakhir di Port Dickson, kami telah pergi melawat Muzium Tentera Darat PD. Pada hari kami datang, kebetulan tengah diadakan sketsa dan pameran di situ. Agak meriah dan ramai juga orang yang datang. Seronok juga dapat bergambar kenang-kenangan di situ...

Namun, sekiranya anda mempunyai anak syurga seperti kami... eloklah anda hanya membawa mereka ke tempat-tempat yang mereka suka sahaja. Jika tidak, mereka akan cepat merasa bosan dan kemudian akan bermulanya episod tantrum. Sepertimana Naim, yang kami perasan Naim tidak suka bila kami sampai ke muzium ini. Pada mulanya, Naim langsung tidak menunjukkan minat untuk melihat sketsa dan juga pameran dalam muzium. Maka, bermula episod tantrumnya tidak mahu ikut ke mana kami pergi dan menangis tanpa kami tahu sebabnya. Akhirnya, kami bawa Naim ke cafe untuk makan dan minum. Kemudian, kami layankan saja Naim yang inginkan mainan. Setelah moodnya ok, barulah kami bawa Naim ke sketsa dan pameran yang diadakan di situ.






Layankan anak syurga ni yang nak mainan...



















Kemudian, bila kami nampak Naim dah mula bosan semula... cepat-cepat kami bawa Naim ke belakang cafe di mana ada kolam ikan di situ. Seronok Naim dapat lihat ikan besar-besar di kolam tersebut. Akhir sekali, kami turutkan sahaja kemahuannya yang ingin naik jambatan gantung yang ada di situ. Memang kami tak sangka, naim berani untuk lalu di jambatan gantung tersebut. Agak panjang juga laluan jambatan gantung tersebut dan naim berjaya melaluinya.





Alhamdulillah, habis sudah percutian kami di Port Dickson. Terima kasih kepada semua keluarga yang turut bersama dalam percutian ini. In shaa Allah, ada rezeki nanti kita bercuti lagi bersama.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment