Wednesday 3 January 2018

Naim di PPKI Darjah Satu tahun ini...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Alhamdulillah tahun ini Naim melangkah ke Darjah Satu di PPKI sekolah yang sama. Tak banyak sangat drama pada hari pertama dan kedua persekolahan.

Hari pertama persekolahan, kami hantar Naim hingga ke kelas. Alhamdulillah tiada drama airmata pagi tu, naim ok dan ceria je. Jadi, ibu dan ayah hanya tunggu sekejap di luar kelas, kemudian kami terus balik ke rumah. Memang risau, tapi kami percaya dengan kemampuan cikgu2 untuk mengawal anak2 syurga ini. Tapi, masa nak balik pula yang ada drama airmata. Hanya disebabkan beg sekolah kawan yang sama dengan beg naim di rumah... Naim mengamuk dan menangis depan kelas. Siap ada adegan berguling-guling atas simen... puaslah ibu dan cikgu memujuk, barulah reda mengamuknya. Cikgu siap pesan supaya bawa beg yang sama pada esok hari.

Hari kedua persekolahan pula Naim tak nak bangun dan terang2 cakap tak nak pergi sekolah. Alahai anak macam2 ragamnya di pagi hari. Ibu terpaksa memujuk Naim pagi tu, barulah nak mandi dan bersiap ke sekolah. Pastu, drama airmata lagi masa nak masuk kereta. Menangis sampai tersedu-sedu sebab nak adik ikut sekali ke sekolah. Memang kena banyak bersabar dengan anak syurga sorang ni dan ikutkan je rentak dia. Tapi masa sampai kat sekolah, elok pula dia masuk ke kelas dan terus duduk diam mengikuti program orientasi.

Anak syurga kami di hari pertama persekolahan. Alhamdulillah dah masuk darjah satu...

Gambar dulu dengan ibu ayah dan adik

ummi dan nenda pun ikut antar naim sampai kat kelas


Masa orientasi... kelas anak-anak syurga PPKI

Ni la beg yang sama dengan kawan sekelas naim. Beg ni dapat masa hari graduasi prasekolah tahun lepas. Kena letak nama naim supaya tak tertukar nanti.

hehe siap ada gambar lagi kat beg naim :)

Botol air wajib letak nama sebab ramai yang bawa botol air sama.

Pencil box naim hadiah drpd Zafran... 

Alat tulis dan color semua kena label nama Naim supaya tak hilang atau tertukar
Apapun, ibu dan ayah sentiasa mendoakan yang terbaik untuk Naim. Semoga Naim dapat menerima ilmu yang disampaikan dengan baik dan sentiasa dalam perlindungan Allah. Amin.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment