Wednesday 27 September 2017

Cherating... Pantai yang cantik dan mendamaikan...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pertama kali kami ke Cherating pada 13 September yang lalu, sebelum ni hanya lalu saja dan tak terdetik pun nak singgah. Rupa-rupanya di Cherating, pantainya sangat cantik dan mendamaikan. Terus jatuh cinta pandang pertama kat pantai di Cherating ni. Airnya pula sangat jernih dan bersih. Subhanallah indah sungguh ciptaan Allah... sangat mendamaikan jiwa dan minda.

Alhamdulillah anak syurga kami naim sangat suka dapat bermain pasir dan mandi di pantai. Begitu juga dengan adik muaz yang pertama kali dapat main air di pantai. Seronok tengok anak syurga kami berlari-lari bebas di pantai...












Semasa di Cherating, kami menginap di The Legend Cherating Beach Resort... Kalau ada yang nak ke Cherating boleh cuba menginap di sini. Selain bermain air di pantai, kami juga bawa anak2 bermain air di swimming pool yang disediakan. Anak syurga kami yang seorang tu sampai tak nak naik ke bilik, seronok dapat berendam dan main air kat swimming pool.






Di hotel ini juga terdapat Pet Farm di mana pengunjung dibenarkan memberi makanan kepada arnab2 yang ada di situ. Naim memang seronok dapat tengok arnab dari jarak yang dekat, pagi-pagi lagi dia dah ajak kami tengok arnab. Kalau nak bagi arnab makan, ada waktunya dan bayaran rm5 dikenakan untuk makanan arnab tersebut.





In shaa Allah jika ada kelapangan dan rezeki, teringin nak datang ke sini lagi. Wassalam.

No comments:

Post a Comment